آموزش مسئولین دفاتر

به نام خدا

کارگاه آموزشی«مدیریت زمان»

 

سمینار یک روزه                               مدت زمان: 5/4 ساعت

کلاس های آموزشی کارگاه های کاربردی و اجرایی

تربیت مسئولین دفاتر و منشی گری حرفه ای و مدرن

تربیت مسول دفتر و مهارت های منشی گری مدرن

مدرسان : علی خویه و فهیمه احمدی

khooyeh@gmail.com

دپارتمان مدیریت بازاریابی و تحقیقات بازاریابی مدیریت مشتریان مدیریت فروش مدیریت عوامل و ابزارهای بازاریابی

سومین سمینار بزرگ کاربردی کارگاهی و اجرایی تربیت مسئولین دفاتر و منشی گری حرفه ای

گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com -

سومین سمینار بزرگ   کاربردی کارگاهی و اجرایی

تربیت مسئولین دفاتر و منشی گری حرفه ای

مهارت های مسئولیت و مدیریت دفاتر مدیران و منشی گری حرفه ای

شکار مشتریان تکنیک های مشتری سازی وفادارسازی  ومهار های مدیریت ارتباط با مشتریان

با حضور مسئولین دفاتر و منشی های  مدیران برجسته و شرکت های بزرگ ملی و بین المللی

مدرس استاد خویه

www.khooyeh.com

www.alikhooyeh.blogfa.com

 

توصیف عمومی دوره

امروزه«مدیریت زمان» در علم مدیریت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا با بکارگیری راهکارهای «مدیریت زمان» می‌توان بازدهی سازمانها را افزایش داد و با بهره‌گیری مناسب از «زمان» از اتلاف سرمایه‌های سازمان پیشگیری نمود. از این رو مدیریت زمان، علم کنترل وقت و استفادة صحیح از آن نامیده می‌شود.

هر فردی می‌تواند در خانه یا محل کار خود، از زمان به طور مؤثر، سود ببرد و تا آنجا که امکانپذیر است بهره‌وری خود را بالا ببرد. تعیین زمان برای تجزیه چگونگی کار می تواند به ذخیره زمان کمک کند. و به شما کمک کند تا روزتان را با بهره‌وری و آرامش بیشتر سپری کنید. این کارگاه آموزشی به طو رگام به گام به مدیران کمک می‌کند تا از طریق یک برنامه زمانبندی شده، کارآیی خود را در استفاده از زمان بالا ببرند. این کار نشان می دهد که چگونه می‌توان، اولاً: جنبه های مختلف مدیریت زمان را که برای پیشرفت لازم هستند. تفکیک کرد و دوم: چگونه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای اولویت بندی حجم کاری تعیین می شود و نگاهی کوتاه به چگونگی اندوختن زمان، در جلسات و سفرهای تجاری و نحوه اجتناب از وقفه های کاری بررسی می‌شود. دوره آموزشی در برگیرنده 101 عبارت کوتاه برای توجه به ابزار ذخیره زمانی حیاتی مثل یادداشت های روزانه، سامانه بایگانی و فناوری اطلاعاتی است و در پایان، رهنمودهایی عملی برای اینکه چگونه می‌توان با زیر دستان، همکاران و مدیران در تعامل بود تا زندگی کاری سودمندتری در پیش داشته باشید، ارائه می‌‌شود.

اهمیت دوره

زمان، ارزشمندترین سرمایه‌ی فرد، گروه و سازمان است. تنها سرمایه برگشت ناپذیر در اختیار انسان زمان است زیرا تولید پول، ماشین و فن آوری و حتی نیروی انسانی وابسته به صرف وقت و تأمین زمان است و تنها سرمایه غیر قابل تأمین و بازیافت، زمان است. زمان منبع منحصر به فردی است که جایگزین ندارد و افراد و سازمانها بطور یکسان آن را در اختیار دارند و طیف‌های مختلف صرفاً در نحوة استفاده از زمان با هم تفاوت دارند. از این رو در دنیای پیچیده و متلاطم امروزی، مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان از ضروریات پیشرفت در کار راهه شغلی است. در همین راستا استفادة مفید از زمان به معنای توسعه زمان در دسترس است از این رو تداوم این فرآیند باعث کاهش و از بین رفتن آشفتگی و تنیدگی شده و دستیابی به اهداف را به دنبال دارد. اکثر صاحب‌نظران علم مدیریت زمان، مدیریت بر خویشتن را استنباط می نمایند و تنها به ارائه برنامه هایی جهت جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده حداکثر از زمان اکتفا می‌کنند، خواه ناخواه زمان می‌گذرد و در واقع ما هستیم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم. به تعبیر دیگر، مدیریت زمان در واقع همان مدیریت بر خویشتن و چگونگی شناخت صحیح و به موقع عواملی است که وقت  ما را هدر می‌دهند. در مجموع با عنایت به اهمیت موضوع مدیریت زمان و مساعدتی که این موضوع می‌تواند به مدیران و کارکنان در دستیابی به اهدافشان ایفا کند، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت زمان می تواند به اولویت‌بندی فعالیتهای مدیران و کارکنان سازمانها کمک کند.

اهداف دوره

با توجه به اهمیتی که برگزاری این دوره‌ها برای فرد و سازمان دارد. برخی از کارشناسان یک الگوی خاص  قالبی را جهت جلوگیری از هدر رفتن وقت ارائه می دهند و دراصطلاح به آن مدیریت زمان می‌گویند که شامل سه اصل کلی است. این اصول، بعنوان اهداف دوره نیز به حساب می‌آیند که، شامل:

1- تشخیص هدف

 2- تعیین اولویتها

3- رعایت اولویت هاست.

از اهداف دیگر طرح می‌توان به درک زمان، برنامه‌ریزی برای موفقیت، استفادة بهینه از زمان، مدیریت بر‌خویشتن، کنترل زمان، اداره کردن وقت دیگران و شناخت عواملی که باعث هدر رفتن وقت می شود، اشاره کرد.

محتوای دوره

عناوینی که در این طرح ارائه خواهد شد عبارتند از :

1- درک زمان

  • تجزیه و تحلیل زمان
  • تجزیه و تحلیل کاربرد زمان
  • قیمت گذاری( ارزشگذاری) زمان
   

       2- برنامه ریزی برای موفقیت

  • تجزیه و تحلیل اهداف شما
  • ترسیم اولویت ها
  • ارزیابی( بازنگری) الگوهای کار
  • تفکر مثبت گرایانه
     

 

 

 

     3- ایجاد تغییرات

  • تمیز نگه داشتن دفتر کارتان
  • سازماندهی( فایل بندی) اوراق مربوط به کار
  • اجتناب از مزاحمت ها(مداخلات)
  • تصفیه اطلاعات
  • کارکردن با دیگران
  • برقراری تماسهای تلفنی
  • پاسخگویی به تماسهای تلفنی
  • خواندن و نوشتن
  • بکارگیری فن آوری
  • ادارة جلسات
  • مسافرت کاری
  • برنامه ریزی اوقات بیکاری
                     

 

 

 

 

 

 

 

 

4- اداره کردن وقت دیگران

  • برقراری ارتباطات خوب
  • تفویض اختیار اثر بخش
  • راهنمایی( اداره کردن) همکاران
  • اداره کردن مدیر خود
     

 

 

 

 

 

 

در زیر خلاصه ای از مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی آورده شده است. البته این خلاصه، در برگیرندة تمام عناوین مطرح شده در این دوره(محتوای دوره) نیست.

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت زمان

1- مقدمه

راه‌های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. برای قرنها مردم از حرکت ماه، ساعت آفتابی، اذان،‌ زنگ کلیسا برای تنظیم برنامه‌ زمانی روزانه خود استفاده کردند تا اینکه در قرن دوازدهم راهبان کاتولیک ساعت‌هایی را برای تنظیم فعالیت‌های خود ساختند.

در طول تاریخ تمدن‌ها به زمان و ابعاد آن توجه داشته‌اند و این توجه در این دوران نیز وجود دارد و عباراتی مانند «وقت طلاست» گویای این توجه است. جوامع امروزی جوامعی هستند که در آنها تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد. فناوری‌های نو محیطی فراهم آورده‌اند که تقریباً در مدت زمان کم می‌توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز ‌به ‌روز بیشتر می‌شود.

این رویکرد که همواره با بشر همراه بوده ‌است این احساس را برای او به

/ 0 نظر / 89 بازدید